Новини 10:02

Чорноморський флот може повернути орендовані у Севастополі землі

Україна і Росія почали консультації про перегляд переліку об'єктів, орендованих Чорноморським флотом РФ. Москва може відмовитися від використання низки великих земельних ділянок у центрі Севастополя, якщо будуть знайдені інвестори для їх комерційної забудови. За оцінкою української влади, сумарна вартість інвестпроектів перевищить $1,7 млрд.

В українському МЗС і Севастопольській міськдержадміністрації (СМДА) підтвердили інформацію про консультації.

«Це ініціатива Севастополя. Це питання зараз перебуває в розробці і в процесі узгодження з російською стороною», – пояснив голова СМДА Валерій Саратов.

Згідно з пояснювальною запискою  СМДА, предметом переговорів є відмова ЧФ РФ від використання п'яти ділянок сумарною площею 749 га, розташованих в центрі або недалеко від центру Севастополя.  «Дані ділянки втратили свою функціональну і стратегічну значущість для ЧФ РФ», - стверджує влада міста.

Згідно з Великим флотським договором 1997 року, всього в оренді ЧФ РФ перебуває 3312 га в Севастополі і майже 15 тис. га в Автономній республіці Крим.

Найбільш привабливими для інвесторів вважаються 35 га на мисі Кришталевому, безпосередньо в центральній частині міста, які планується забудувати «житловими, громадськими та готельними комплексами». Зараз там перебувають 54-й мехстройзавод і 24-й завод залізобетонних виробів і конструкцій. Підприємства опинилися в оренді ЧФ РФ за підсумками розділу флоту, але їх потужності не використовуються за призначенням. Інвестиції в цей майданчик в СМДА оцінили у $175 млн.

6 га надлишкових для ЧФ РФ глибоководних причалів у Південній бухті пропонується використовувати для створення міського морпорту ($75 млн); 133 га занедбаного автодрому на березі бухти Козачої - для нового житлового району ($665 млн), 380 га на Каранському плато поблизу мису Фіолент - для будівництва рекреаційних об’єктів ($381 млн), 9 га на узбережжі бухти Матюшенко - для створення яхтової стоянки і готельного комплексу ($48 млн). Пропонується також інвестувати $372 млн у створення аеродрому середньої авіації на базі практично не використовуваного військового аеродрому на мисі Херсонес.

Водночас російська сторона вже висловила зацікавленість у реалізації пропозицій СМДА - наприкінці квітня МЗС РФ повідомило про це у дипломатичному зверненні Києву.

«Досягнуті домовленості стосовно земельних ділянок, орендованих в інтересах ЧФ РФ, доцільно оформити українсько-російською угодою «Про інфраструктуру ЧФ РФ на території України», - йдеться у документі.

Видання відзначає, що формально Росії вигідно передати українській стороні надлишкові об'єкти - це знизить витрати на підтримку життєздатності ЧФ РФ. Однак експерти впевнені, що в рамках переговорів Москва зажадає від Києва якісь компенсації в обмін на своє рішення про відмову від оренди територій.

«Зараз проходить інвентаризація майна, орендованого ЧФ РФ. У рамках цього процесу у російської сторони можуть виникнути певні прохання. Не виключено, що вони попросять Україну закрити очі на порушення по інших об'єктах, де територія вже роздана під дачі. Можливі й більш серйозні претензії» - відзначає заступник гендиректора Центру ім. Разумкова Валерій Чалий.

З тим, що позитивне рішення щодо передачі ділянок залежить від підсумків інвентаризації, погоджується і посол України з особливих доручень Віктор Семенов, який курирує взаємини з Росією з питань, пов'язаних з ЧФ РФ Віктор Семенов.

«Передача ділянок для розвитку соціальної сфери Севастополя буде можлива тільки після закінчення інвентаризації та узгодження сторонами її результатів, причому інвентаризації не тільки ділянок, а й об'єктів нерухомості на них», - стверджує посол.

Для успішного завершення консультацій з земельного питання сторонам належить також подолати складності в переговорах щодо угоди «Про інфраструктуру ЧФ РФ...», про яку згадало у своїй ноті МЗС РФ. Крім того, сторонам доведеться внести зміни до Великого флотського договору 1997 року, де об’єкти, про передачу яких сьогодні йдеться, перераховані в додатках до цього документу як закріплені за ЧФ РФ.

Але головною перешкодою для реалізації проекту можуть стати складності з пошуком інвесторів, відзначає видання.

схожі новини

Новини RedTram

Loading...